lørdag 12. september 2009

Klar for avreise:)

Hey, i skrivende stund er det bare 21 timer til flyet letter ifra Oslo Gardermoen. Derfra går turen til London, videre til New Dehli også videre til Nepal, hvor jeg skal tilbringe de 9 neste månedene av mitt liv. De siste 3 ukene har det vært mye briefinger, blant annet med røde kors og fredskorpset. Vi har forberedt oss på kultursjokk, snakket om arbeid i andre land, lært om røde kors aktivitetene osv.

Arbeidet jeg skal drive med der nede består blant annet av organisatorisk utvikling av røde kors og deres junior/ youth grupper, arbeid i forhold til HIV/ AIDS, internasjonal humanitær rett og en del annet. Selve arbeidet får jeg heller komme tilbake til når jeg er kommet litt mer inn i arbeidet der nede.

Akkuratt nå gleder jeg meg iallefall som en unge på julaften. Under kan du se et bilde av årets ungdomsdelegater sammen med Børge Brende, generalsekretær i røde kors.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar