torsdag 26. november 2009

To dager i Limbo

I den guddommelig komedie beskriver Dante limbo som helvetets første sirkel, beliggende hinsides floden Acheron men før Minos' dommersete.

På Mandag var jeg nemlig hos legen for å sjekke ut hvorfor jeg har vært så mye syk i Nepal. Jeg har hatt omgangssjuke tre ganger og vært kraftig forkjøla en gang, så ville bare forsikre meg om at det ikke var noe kronisk (dersom du vil vite mer om sykdom i Nepal kan du sjekke ut min videoblogg lenger ned på sida).
Han sa det trolig ikke var noe men at vi kunne ta en blodprøve for å være sikre, noe jeg syntes hørtes ut som en god ide. Etter sånn omtrent en time venting ble jeg tatt inn på et rom hvor legen og en som skulle vise seg å være HIV ekspert satt. Der fikk jeg beskjed om at de hadde funnet positive signaler i blodet mitt som trengte videre testing.



Dermed måtte jeg gå i to dager å være konstant supernervøs for om jeg hadde HIV. Noe som igjen førte til at jeg omtrent ikke klarte å verken spise eller sove, og iallefall ikke konsentrere meg om jobb. Det er en helt grusom følelse det å gå og vente på noe.

Men to dager senere kom jeg tilbake og fikk heldigvis den glade beskjeden om at det hadde vært en feil og at blodet mitt viste negativt. Noe de hadde kontrollsjekket flere ganger.

Men men, det har iallefall vært en ganske tøff uke her i Nepal med først en real runde omgangssjuke for så å måtte gå i to dager og forberede deg på å få beskjeden at du har HIV. Men vi har arrangert en vellykket leadership workshop nå nylig og skal fra i morgen lede en tre dagers workshop på HIV/ AIDS for de frivillige. Håper bare neste uke blir litt roligere og friskere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar