tirsdag 21. september 2010

Fortsatt i live

Jaja, da var det faktisk tre måneder siden jeg sist smalt opp et innlegg på denne hjemmesiden. Dette bekrefter vel det jeg nevnte tidligere, nemlig etter at jeg kom hjem ifra Nepal kom det til å bli betraktelig mindre blogging fra denne karen.

Delvis fordi jeg har innsett at mine bloggeferdigheter blir til stadighet overgått av fjortenåringer som snakker om alt mellom himmel og jord (eller var det alt mellom mote og to uker gamle forhold?)

Bildet: aktivt valg aktivitet jeg var med å lede for organisasjonen 4H

 Anyways, siden sist har jeg da flyttet opp til Tromsø for å studere. Thats right, deres egne Emil Flakk fikk omsider somla seg inn på et universitet.
I den forbindelse har jeg bestemt meg for å gjøre det meste av etterarbeidet mitt i Tromsø, i ulike prosjekter av Røde Kors Ungdom.

Det første jeg kan nevne med dette Røde Kors fylket er vel at når jeg kom hit ble jeg skikkelig overraska over alt som skjer her. Her er det tritt og ofte ungdomsaktiviteter innen IHR, aktivt valg, på flukt, aktiviteter på mottak etc etc... I tillegg er Tromsø et av få steder i Norge som har fått på plass et skikkelig tilbud på ”gatemegling” som går ut på konfliktløsning.
Siden jeg kom hit har jeg blant annet vært med på aktivt valg kurs uti indre Troms fylke, hjulpet til med ”på flukt” og vært med å motta Nirajan og Praju, ungdomsdelegatene ifra Nepal.


Bildet: Sør Asia gir man ikke helt slipp på med det første. Her er det et kulturelt danse innslag av en Indisk dame på Røde Kors kontoret.

Uansett, dette tok ca 5 minutter å skrive, og jeg har fått høre at et blogginnlegg helst ikke skal overgå 20 linjer, så jeg får vel gi meg der. Men nå vet dere iallefall at det er liv i både meg og bloggen, om enn noe redusert i sistnevnte.

Over og ut...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar