tirsdag 26. oktober 2010

Når man reiser til Oslo for sex..


Ja, når du så denne overskriften trodde du vel jeg hadde skiftet tematikk på bloggen min og gjort dette til en online scoreliste istedenfor en blogg om Røde Kors arbeidet mitt, men slik er det ei..

 Bildet: en av deltakerne i ferd med å fortelle om kjønnssykdommer. Igjen, beklager at jeg noen ganger tar bilder med en iphone også poster det.. Bajs kvalitet, I know..

Poenget er at jeg i helgen var å ledet et aktivt valg kurs i Oslo sammen med to andre flotte frivillige kalt Ingrid og Anine.

Aktivt valg er Røde Kors ungdom sitt prosjekt som går ut på å informere ungdom om seksualitet og gjøre dem i stand til å ta sine egne selvstendige valg innen seksualitet. Stikkord for kursets innhold er korrekt påtredning av kondom, kunnskap om kjønnsykdommer og mye, mye moro!

Nå er det iallfall 25 nyutdannede aktivt valg instruktører som er klare for å reise ut til skoler, idrettslag og ungdomsklubber og få ned smittetallene, forhindre stigmatisering av HIV positive og gi unge økt selvsikkerhet!

Til alle de av dere som driver med aktivt valg:
Fortsatt masse lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar